Fundacja Akademia Mediów zgodnie ze statutem opiera swoją działalność na promocji mediów
w kraju i zagranicą oraz podnoszeniu kwalifikacji ich pracowników, ze
szczególnym uwzględnieniem mediów lokalnych i mediów polonijnych.
Ważnym obszarem działania Fundacji jest promocja kultury polskiej w kraju i za granicą poprzez realizację projektów wydawniczych, festiwali, wystaw i konferencji, na które pozyskujemy fundusze unijne.
Nasze projekty realizujemy wraz z partnerami, którymi są jednostki samorządowe, fundacje i stowarzyszenia, uczelnie i podmioty komercyjne.
Zapraszamy do zapoznania się z naszą działalnością. Jesteśmy otwarci na Państwa pomysły i sugestie.
W razie Pytań pozostajemy do Państwa dyspozycji.
Ważnym obszarem działania Fundacji jest promocja kultury polskiej w kraju i za granicą poprzez realizację projektów wydawniczych, festiwali, wystaw i konferencji, na które pozyskujemy fundusze unijne.
Nasze projekty realizujemy wraz z partnerami, którymi są jednostki samorządowe, fundacje i stowarzyszenia, uczelnie i podmioty komercyjne.
Zapraszamy do zapoznania się z naszą działalnością. Jesteśmy otwarci na Państwa pomysły i sugestie.
W razie Pytań pozostajemy do Państwa dyspozycji.
WYJĄTKI ZE STATUTU FUNDACJI
ROZDZIAŁ II
CELE I ZASADY DZIAŁANIA FUNDACJI
Celem Fundacji jest popieranie wszechstronnego rozwoju niepublicznych mediów lokalnych, regionalnych
i polonijnych, a zwłaszcza działalności informacyjnej i promocyjnej na rzecz rozwoju rynku i kultury medialnej oraz wspierania czytelnictwa
CELE I ZASADY DZIAŁANIA FUNDACJI
Celem Fundacji jest popieranie wszechstronnego rozwoju niepublicznych mediów lokalnych, regionalnych
i polonijnych, a zwłaszcza działalności informacyjnej i promocyjnej na rzecz rozwoju rynku i kultury medialnej oraz wspierania czytelnictwa
i
szerzenia oświaty w Polsce i poza jej granicami, a także podnoszenia
kwalifikacji pracowników mediów,
jak również szerzenia oświaty zdrowotnej i kultury fizycznej.
1. Fundacja realizuje cele statutowe przez inicjację i wsparcie (organizacyjnie, rzeczowe lub finansowe):
jak również szerzenia oświaty zdrowotnej i kultury fizycznej.
1. Fundacja realizuje cele statutowe przez inicjację i wsparcie (organizacyjnie, rzeczowe lub finansowe):
- programów badawczych mających dostarczyć wiedzy na temat zjawisk społecznych, ekonomicznych i politycznych, w zakresie mediów;
- programów i przedsięwzięć podejmowanych przez placówki prowadzące działalność medialną;
- kontaktów pomiędzy przedstawicielami krajów i organizacji, służących nawiązywaniu współpracy na rzecz rozwoju rynku i kultury medialnej oraz wymiany informacji;
- programów szkolenia specjalistów różnych dziedzin dla powstających i rozwijających się instytucji rynku i kultury medialnej;
- programów informacyjnych, służących krzewieniu w różnych kręgach społecznych wiedzy na temat rynku i kultury medialnej;
- programów stypendialnych dla specjalistów różnych dziedzin, głównie pracowników mediów;
- programów wydawniczych;
- prowadzenia działalności publicystycznej, informacyjnej i wydawniczej w zakresie zgodnym z celami Fundacji;
- realizacji i wymiany programów
radiowych, telewizyjnych i prasowych na terenie kraju
i poza jego granicami, imprez kulturalnych: konferencji, seminariów, kursów, w kraju i za granicą – zbieżnych z celami Fundacji; - kongresów, spotkań panelowych, kursów i konferencji z zakresu problematyki mediów i kultury;
- wystaw, aukcji i festiwali, imprez plenerowych, których tematyką będzie popularyzacja mediów i kultury, a także kultury fizycznej;
- wydawania publikacji broszurowych i książkowych o tematyce kulturalnej, zdrowotnej i medialnej oraz ich dystrybucji;
- wydawania własnych czasopism lub przedruków pism zagranicznych;
- projektowania i realizowania projektów budów studiów telewizyjnych i radiowych oraz centrów prasowych;
- realizacji i prowadzenia projektów związanych z ochroną zdrowia i opieką nad osobami starszymi, również poprzez prowadzenie poradni psychologicznej.